CAT ESP

Despeses que paguen els locals en una comunitat de propietaris

08/07/2016

Un conflicte que es repeteix amb certa freqüència en una comunitat de propietaris és el de com es distribueixen les despeses entre els propietaris dels habitatges i els dels locals, més encara quan els locals no tenen accés directe al vestíbul o al pàrquing de l’edifici. La tendència dels propietaris dels habitatges és buscar adoptar acords que impliquin que els locals paguin per totes les despeses, mentre que aquests defensen normalment que només han de pagar despeses com les de l’administrador de finques, l’assegurança, reparacions estructurals o de façana, etc.

Si tens dubtes sobre com s’han de repartir les despeses de la comunitat, una solució senzilla és anar al registre de la propietat del municipi i treure un certificat de la inscripció de la constitució del règim de propietat horitzontal. Allà normalment s’hi especifiquen les quotes de participació de cada habitatge, local o pàrquing i quines despeses han de suportar els locals.

Si consta expressament que els locals no han de contribuir a les despeses de manteniment de l’escala, ascensor i demés, encara que tinguin una bústia a l’interior, no se’ls podrà reclamar aquest cost si no s’aprova un acord en junta de propietaris que hagi estat votat favorablement per quatre cinquenes parts dels propietaris, que representin les quatre cinquenes parts de les quotes de la comunitat.

Si ets propietari d’un local i la comunitat et reclama despeses que creus que no has de pagar, contacta amb el Bufet Molina Bosch i t’assessorarem.

Despeses que paguen els locals en una comunitat de propietaris
Facebook Twitter Linkedin Google +

També pots llegir

Els Blocs

CONTACTA AMB NOSALTRES SENSE COMPROMÍS 93 674 17 54 o info @ molinabosch.cat
Av. Rius i Taulet 5-9, 2n 2a - 08172 Sant Cugat del Vallès

Bufet Molina Bosch
Marcas de aceptación